2017. August. 24.
  • Delicious
  • Digg
  • Linkedin
  • Hőség a tavon:A csodás nyár eljött ismét, és a horgász aki eddig dacolva az idő zordságával, most ismét kényelemben ücsörög a tóparton papucsban, és rövid nadrágban. Várja a nagy kapást csodás csalikkal, ...
  • ET és a Matuzsálem:Jakó László 2011-12-30 Nem mindennapi élmény az, amikor valaki hatalmas halat fog. Még az olyan dolgok is elhalványulnak mellette, ha több szép ponty, kisebb harcsa akad horogra. Sallai Attila és barátai ...
  • Sanyi az olaszok ellen: Murányi Antal 2011-12-09 Olaszország messze van, de a Pó folyó harcsái hatalmas vonzerővel bírnak, segítenek legyőzni a távolságot. Sándor nem egy gyakorlott harcsázó, de ami ennél fontosabb: lelkes horgász, aki mindent ...
  • Tisza-tó mindig jó:Ha már úgyis a környéken jártunk, nem maradhatott ki egy kis Tisza-tavi keszegezés. Az egyik mélyebb holtágat vettük célba matchbottal, ezúttal előetetés és minden előzetes felkészülés nélkül. Mondhatni ad hoc. Kora ...
  • Pár nap a Miháli tavon: Pár hete Tamás barátommal eldöntöttük, hogy augusztusban 3 napot eltöltünk a Miháldi tavon. A nagy nap augusztus 12.-e volt, ami hamar el is jött. Hajnalban már Tamás a garázsom előtt ...
Home » Pár nap a Miháli tavon

Közel már egy hónapja, hogy megtartottuk az egyesületi harcsázás első körét. Izgalmakkal teli várakozás előzte meg ezt a horgászatot hiszen Gabi barátommal 1 hónapon át ezen rágódtunk. Mit hogyan fogunk csinálni.

Gabi és Én meg a photoshop…

Első kőrben úgy gondoltuk, hogy a piócák beszerzése lesz a legnehezebb, de nem így lett, mert ez a problémánk oldódott meg a legegyszerűbben. Végül is olyan helyen tudtunk szedni, ahol senki sem gondolta volna, így a helyet nem árulom el most. A kishal kérdését Attila barátom oldotta meg nemes egyszerűséggel, és így ellátta vele az egész bagázst, mármint aki harcsázni jött ezeken a napokon. Mivel nem voltak megfelelő botjaim, így Zsolt i tanácsát kértem, aki a nem régen megjelent Moon Spirit és Moon River Spin botokat ajánlotta. Minkét bot beszerzésre került, illetőleg „szárazon” már sikerült tesztelni őket, hogy milyen tartalékok is vannak bennük.
Mindkét botról csak jót tudok mondani, olyan jók, hogy a horgászat végére el is kérték tőlem, én mint jól nevelt gyerek ajándékba is adtam őket, hiszen nem kell attól tartanom, hogy nem lesznek jók. Azóta sincs panasz rájuk.

a mester…

Utolsó két napban derült ki, hogy nem lesz sátram, így muszály volt felhajtani egyet, ami sikerült is, egy négy személyes, hagyományos sátor képében már szállásunk is volt.

a sátor elemei…

mi lesz ebből?

kész erőd…

Miután kiértünk a partra ( egy vagonnyi szereléssel) a megfelelő táborhely kialakítás várt ránk. A sátort pillanatok alatt felállítottuk, de mint később kiderült, majdnem búcsút inthettünk neki. Esti órákban olyan szélvihar csapott le ránk, hogy csak ketten kapaszkodva tudtuk a sátort visszahozni, nehogy elrepüljön.

Mindenképpen szerettem volna kipróbálni a Koós Feri féle termékeket, a „T” úszót valamint a felszíni nagy úszót. Minkét szerelésről elmondható, hogy nem ez lesz a szereléked leggyengébb pontja, hiszen olyan jó minőségű és erős anyagokból készült, hogy semmi esélyes egy harcsának. A bot és zsinór választáson sok múlhat. Mindenképpen megemlíteném a Moon X-Power Dyneema fonott zsinórt, ami már többször bizonyított nagy harcsák ellen.

Berendezkedést követően szerelni kezdtünk. A Spiritet a Koós féle „T” úszóra szereltem, ami a mellékelt ősszerélése rajz alapján nem okozhat senkinek sem gondot. A River Spin botot pedig a Koós felszíni úszós szerelékkel szereltem, itt is mellékelve a szerelési rajz. 50-es monofil valamint Moon X-Power Dyneema zsinórokat használtunk.

A „T úszó csodálatosan egyszerű és hatékony felszíni harcsázó szerelék. A horgon vergődő csalihalat a felszín közelében tartja és annak folyamatos ”zajongása” biztosan odacsalogatja a közelben portyázó harcsát. A minőségi alapanyagokból összeállított szerelék 85 cm hosszú üvegszálból, habúszóból, Sufix Super Cat 60 kg szakítószilárdságú fonott zsinórból, Maruto 10/0-ás egyágú horogból, Grizzly 6/0-ás háromágú 4X erősségű horogból és 2 db Maruto Black Nickel Omega 2/0 méretű forgóból áll. A főzsinórra felfűzünk egy műanyagbetétes szivarólmot, melynek nagyságát a csalihal mérete és a víz áramlásának függvényében válasszuk ki. Ezután felkötjük a főzsinórra a készre szerelt felszíni harcsázó úszót. A nagyméretű (alsó) forgóba beakaszthatunk még egy forgókapcsos cseppólmot is. Ennek mérete a csalihal nagyságától függ. A csalihalat a hátuszonya alatt tűzzük a horogra. A háromágú horgot a hal hasa alá úgy helyezzük, hogy kapásnál a harcsa könnyedén tudja a csalival együtt behörpinteni.

Fenekező botjaink pedig a piócás csokorral kerültek bevetésre. A szerelék nagyon egyszerű volt, egy csúszó ólom szelepgumival megütköztetve, valamint a horog direktbe kötve, egyetlen egy csomót alkalmazva. Kárász és vörösszárnyú csalikat használtunk az úszós szereléken és végre kényelembe helyezkedhettünk.

másznak ám ezerrel…

gatyán szúrva

Az éjszaka számunkra esemény mentesen telt. A reggeli órákban mikor a Nap a fák felé kezdett kúszni, elhagytam a horgászhelyet és Gabira bíztam a cájgokat. Gondoltam körbe nézek volt e valami termés az éjjel.

jobbról..

és balról a horgászhelyünk

Már majdnem kiértem a tó elejére, amikor harcsafogásról jöttek a hírek. Szilárd barátom apukája az éjszaka 2 db. kb. 4-5 harcsát vágott pofán az éjjel, aki botvivő kapással jelentkeztek. Még szerencse, hogy a botok ki voltak kötve.

ördögök, csak mert olyan feketék voltak..

A szerelésük a egyszerű felszíni szerelés volt, ami bizonyítja, hogy a harcsa sokszor a felszínen táplálkozik, rabol. A hét elején ők már egy 17,5 kg-os harcsát is fogtak, de erről sajnos képet nem tudok nektek mutatni, nem géppel járnak mint én.
Miután átbeszéltük az éjszaka történéseit, és túl voltunk egy csoport képen visszamentem a táborhelyünkre.

a bagázs…

Gabi és felébredhetett közben mert csata kiálltást hallatva rohant a botok felé, de sikerült megelőznöm, így én vágtam be a Spiritnek. Mint kiderült felesleges volt, mert a tenyeres méretű kárászomat egy csíkos útonálló marta el és akasztotta fel magát a harcsáshorogra, megpecsételve ezzel sorsát. Fárasztásról nem beszélek mert a durva szerelés esélyt sem adott neki. Gyönyörű 2-es csuka volt az áldozat, nagyon szép színekkel.

harcsa akart lenni…

portré

váúúúúú

Mivel régóta terveztünk ezt a túrát, úgy gondoltam emlékezetessé teszem, így nem kapott amnesztiát a csuka, hanem az esti tábortűznél szándékoztuk elfogyasztani a barátaimmal. A nap hátra levő részében előkerültek a pontyos botok, az erjesztett, főzött kukorica.

Patriot orsók

végtisztességben…

vesztőhely…

bevégeztetett…

A szombat nappal, éjszaka is eseménytelenül telt részünkről, de a többieknél sem esett el több harcsa. Azt hiszem mindent megtettünk ami tőlünk telt, és nagyon jól éreztünk magunkat. A felszerelések jól vizsgáztak, nem volt panasz rájuk, így jó szívvel tudom ajánlani ezeket a botokat és Koós féle úszós szerelékeket.