2017. October. 22.
  • Delicious
  • Digg
  • Linkedin
  • Hőség a tavon:A csodás nyár eljött ismét, és a horgász aki eddig dacolva az idő zordságával, most ismét kényelemben ücsörög a tóparton papucsban, és rövid nadrágban. Várja a nagy kapást csodás csalikkal, ...
  • ET és a Matuzsálem:Jakó László 2011-12-30 Nem mindennapi élmény az, amikor valaki hatalmas halat fog. Még az olyan dolgok is elhalványulnak mellette, ha több szép ponty, kisebb harcsa akad horogra. Sallai Attila és barátai ...
  • Sanyi az olaszok ellen: Murányi Antal 2011-12-09 Olaszország messze van, de a Pó folyó harcsái hatalmas vonzerővel bírnak, segítenek legyőzni a távolságot. Sándor nem egy gyakorlott harcsázó, de ami ennél fontosabb: lelkes horgász, aki mindent ...
  • Tisza-tó mindig jó:Ha már úgyis a környéken jártunk, nem maradhatott ki egy kis Tisza-tavi keszegezés. Az egyik mélyebb holtágat vettük célba matchbottal, ezúttal előetetés és minden előzetes felkészülés nélkül. Mondhatni ad hoc. Kora ...
  • Pár nap a Miháli tavon: Pár hete Tamás barátommal eldöntöttük, hogy augusztusban 3 napot eltöltünk a Miháldi tavon. A nagy nap augusztus 12.-e volt, ami hamar el is jött. Hajnalban már Tamás a garázsom előtt ...
Home » Pár nap a Miháli tavon

özel egy hónap telt el azóta, hogy harcsázni voltunk. Mondhatnám sok víz lefolyt már a Dunán..ööö..Dráván azóta. Az idő is jobb lett és új reményekkel indultunk neki az újabb harcsás hétvégének. A korábbi alkalomhoz képest most csak 2 napot szántam a dologra, mivel előtte pénteken melóznom kellett. Gabi barátom most nem tartott velem, helyette Attila barátommal „szövetkeztem”. Attilához 10-11 óra körül érhettem ki, pár szó után szerelni is kezdtünk, én a Silstar 60-as, fémházás orsómmal szerelt Zebco botomat ő a  Banax Helicon 5600 NF orsókkal szerelt WFT Never Crack Heavy 2,7 m harcsázó horgászbotjait.

Banax Helikon 5600 NF, párban szép az élet…

Never Crack Heavy! Igen ez az a törhetetlen bot, ami már számtalanszor bizonyította hogy a végtelenségig lehet terhelni, harcsázni mindenképpen a legmegfelelőbb. Kézbe vettem, hát mit mondjak, vagyis mit mondtam? Nekem is kell egy ilyen. Egy elmaradhatatlan bothajlítós teszt után, hogy lássuk ugye a bot görbülését, odaképzelve egy kapitális halat..Nah nem álmodozom..inkább folytatom.

A én 50-es monofillal töltöttem tele az orsómat, jobbára monofil párti vagyok, de néhány módszernél kezdek áttérni a fonottakra. A zsinórt áthúztam a gyűrűkön, majd elővettem a Koós felszíni úszós szereléket, amit direkt kapitális harcsák elejtésére alkalmas, felszíni harcsázó szerelék Segítségével a horgon elhelyezett csalit a vízfelszín közelében kínálhatjuk a harcsának, emellett a gubancolódás esélye minimális.

régi, öreg barátom, ütötten kopotttan, de ereje teljében

A nagy úszó vastagabbik felébe kötöttem bele az 50-es monofilt, egy bojlisoktól ellesett kötéssel. Eddig mindenhol bevált ez a kötés, nem volt gond vele. A bekötést megelőzően egy 100 gr-os ólmot húztam a főzsinórra, valamint egy gumigyöngyöt, hogy védjem a kötést.

Ezzel el is készült a szerelékem. Ezt követően már teljese mértékben Attila barátom munkálkodására koncentrálhattam teljes mértékben.

bot-orsó a stupekkal szerelelés elött…

csomozás

dupla gyöngy a súly miatt kell…

fősúly és az ellensúl a stupek kiemlésére…

Nála alapban 40-es fonott a nyerő, de a szerelékében nem is a házilag barkácsolt „T” úszó, vagy a nagyméretű harcsás úszó a lényeg, hanem a főzsinór végére kerülő horogrendszer.

végy 5 üveg pezsgőt, idd meg, pihenj két napot és készítsd el az “T” úszód:))))

ez is elkészült…

ez is felszíni szerelés lenne…

A lényege a következő.. kb 50 cm hosszúságban duplán vesz egy darab fonott zsinórt. A végére fixen felköt egy nagy méretű hármashorgot. Az egyik szál fonottra ráhúz egy kisebb méretű horgot. Ez csak úgy szabadon lefegett. Ezt követően egy nagyméretű egyes horgot húzott a fonottra, de úgy hogy mindkét szálat áthúzta a fülén. Ezt követően egy szilikoncső került felhúzásra a horogszárára. Így ez a horog a két szálon szabadon mozgatható.

A csalizásnál jön a lényeg! A csalihalat a nagyméretű egyes valamint a nagy méretű hármashorog között képződött un.”kengyelbe” tesszük, majd a felső nagy méretű horgot hozzá állítjuk a halunkhoz, és a hátúszónál megtűzzük vele. A kisebb méretűt lehet az első uszonyokhoz tűzni. Az alsó hármashorog pedig szabadon marad. Azt hiszem most már mindenkinek  világos, hogy erről a rendszerről nem nagyon fog megszabadulni senki, max anyaghiba miatt..
És ami még nagyon jó benne, hogy egy viszonylag nehéz szerelék bedobásakor sem fog a halunk leszakadni, nem fogja letépni a halat a horogról a harcsa, mert a három horog közül valamelyik akadni fog. 40-es fonott-Banax Helikon 5600 NF-WFT Never Crack Heavy 2,7 m harcsázó horgászbot biztosíték mindenre.

az első lépés…

a kész szerelés

Meg is voltunk mindennel, már csak a pergető botom volt soron. Az orsómat a frissen beszerzett Carboni X Fire Multicolor-al töltöttem fel. Elég érdekes zsinór mert azon felül, hogy színes, még egy külső réteggel is borított, ami egy síkos érzést ad neki, illetve a dobást is nagymértékben megkönnyíti.
Bepakolás követően utnak is indultunk, hogy időben leérjünk a helyünkre. Mielött a tóhoz mentünk volna én megálltam, hogy párat dobjak a Salmo Thrill-el. Igen ő az a balin gyilkosnak mondott kitűnő minőségű Lengyel Salmo wobbler.

Carboni X Fire-al töltve…

Salmo Thrill

“…A Thrill egy speciális balinos műcsali. Egyesíti a balinólom és a hagyományos wobbler előnyeit. Viszonylag nagy dobótávolság érhető el vele, de nem csavarja a zsinórt, mint az excentrikus balinólom. Ráadásul érvényesül a wobblerek egyik hatalmas előnye, az igazi csalihoz megtévesztésig hasonló színezés.

Alakja, mérete, színezete telitalálat. Mintha a küszről fénymásolták volna. A terelőlemeze viszont szinte 90 fokban lefelé áll, ez csak azért felelős, hogy a műcsali megkapja a remegős kóválygó mozgását, magától a terelőlemeztől sem süllyedni, sem emelkedni nem fog a wobbler. Süllyed viszont magától, mert nehéz. Apró méretéhez képest sok a 14 gramm, így rendkívül jól dobható.

A balinólommal szemben az előnye, hogy nem csavarja a zsinórt, és gyönyörűen „áll” a vízben, tehát a háta mindig felfelé, a hasa lefelé mutat bevontatás közben, azaz folyamatosan jól látható az oldala, ezért komoly szerepet kaphat a snecire megtévesztésig hasonlító színezés. Azért hozzá kell tennem, hogy a terelőlemez miatt nem érhetők el vele akkora dobástávolságok, mint az ólommal, de a hagyományos wobblerrel összehasonlítva másfél-kétszeres az érték.(X)”

A balinok ma másfelé jártak, úgyhogy irány a tó. A megszokott helyünkre mentünk, kipakoltunk, gyors csalizás és bedobások után már csak a kapásokra vártunk. Addig is átnéztem a szomszédba, hogy híreket szerezzek. Péter egy 4,9 kg-os süllő fogásáról mesélt, ami a saját készítésű házicájgon vesztett rajta. A házilag szerelt felszíni úszót érdeklődve vizsgáltam, ami úgy monda  ház körül fellelhető anyagokból készült. A bot és az orsó azért nem hazudott. Egy Energo Team Boat 2,4 m-es bot valamint a fekete színű Koós SI Banax harcsázó orsó. A múlt és a jelen együtt.

Energo Team Boat 2,4 méteres bivalyerső botja

Koós Banax SI SaltWater 7000P Harcsázó orsó

Péter harcsás stupekja…

kábelekből szerelve a “T” rész…

Péter szerint nem eszik a harcsa, még várni kell vele, illetve a vízfelszín vastagon borított volt a nyár szöszmösszel. A zsinórra és mindenhová beleragadt, sok bosszúságot okozva. Az éjszaka csend telt el, néhány rablást hallottam, hát nem is olyan egyszerű ez a harcsázás. Kettőből nulla, vagyis egy csuka fájdalomdíjként. Gondos előkészítése, tervezés még sincs kapás, talán a halak is szabadságra mentek, ki tudja….