2017. November. 21.
  • Delicious
  • Digg
  • Linkedin
  • Hőség a tavon:A csodás nyár eljött ismét, és a horgász aki eddig dacolva az idő zordságával, most ismét kényelemben ücsörög a tóparton papucsban, és rövid nadrágban. Várja a nagy kapást csodás csalikkal, ...
  • ET és a Matuzsálem:Jakó László 2011-12-30 Nem mindennapi élmény az, amikor valaki hatalmas halat fog. Még az olyan dolgok is elhalványulnak mellette, ha több szép ponty, kisebb harcsa akad horogra. Sallai Attila és barátai ...
  • Sanyi az olaszok ellen: Murányi Antal 2011-12-09 Olaszország messze van, de a Pó folyó harcsái hatalmas vonzerővel bírnak, segítenek legyőzni a távolságot. Sándor nem egy gyakorlott harcsázó, de ami ennél fontosabb: lelkes horgász, aki mindent ...
  • Tisza-tó mindig jó:Ha már úgyis a környéken jártunk, nem maradhatott ki egy kis Tisza-tavi keszegezés. Az egyik mélyebb holtágat vettük célba matchbottal, ezúttal előetetés és minden előzetes felkészülés nélkül. Mondhatni ad hoc. Kora ...
  • Pár nap a Miháli tavon: Pár hete Tamás barátommal eldöntöttük, hogy augusztusban 3 napot eltöltünk a Miháldi tavon. A nagy nap augusztus 12.-e volt, ami hamar el is jött. Hajnalban már Tamás a garázsom előtt ...
Home » Horgász történetek » Pár nap a Miháli tavon

Carp Star Pontyozás májusban

Két hosszú hétvégét horgásztunk végig az elmúlt hetekben, pontyokra vadászva, tesztelve, hogy ebben az ívási időszakban lehet fogni őket. Nem sok esélyt adtam magunknak, de hát otthon sem lehet ülni ilyen szép időben. A tavunkon egyébként nincs tilalom az országostól eltérően. A csendesebb részeken javában folyt a ívás már kb. két hete, nagyobb fogásokról nem is hallottunk.

A bojli mellett hagyományos csalikat is vittünk magunkkal, valamint a Carp Star új etetőanyagait, melyeket a Horgász Online webáruház bocsátott a rendelkezésünkre. Már a zacskókon keresztül finom illat töltötte be a kocsit míg kiértünk a vízpartra. Az etetőanyag több féle ízesítésben létezik, mi a mézes és pörkölt ízűekkel horgásztunk a túra alatt. Biztos furcsa, hogy nemcsak bojlival horgászunk, de mi mindig keverjük a két módszert, eddig jó eredményekkel.

Miután elfoglaltuk a horgászállásunkat, csónakba szálltam egy kis terepszemlére. A félsziget két oldalán 1-1 tökös mellett foglatunk állást, ide még bójázni se kell a hely adja magát. Csaba barátom már az előre elkészített főtt kukoricát és búzát keverte be a Carp Star Pörkölt ízű etetőanyagával. Ezt kellett beetetnem az iránymutatása alapján az egyik tökös mellé. Csalinak a Carp Star Mega kukoricáját használta fűzve, két szemet. Olyan 11.00 körül járhatott az idő mikor végeztem mindkét etetéssel.

Carp Star Mega kukorica

Leültünk hogy elfogyasszuk az ebédünket, mikor két csippanást hallottam, Csabára néztem, majd a következő pillanatban húzós kapással elindult az egyik bot, vagyis annak végszereléke.  Csabára néztem, aki egy kicsit berozsdált a téli pihenő alatt, és mondom neki:

- Csaba, húzza!

-Mi?

-Mondom húzza, fussál!

Alapszabály nálunk, hogy egymás botjait nem vesszük fel, küzdjön meg vele mindenki saját maga. Nos Csaba 100-on 200-at futott, majd ráemelt a halra. A nem régen meloba állított  Black Spider 3,60-as bojlis botja szépen dolgozott, és szerintem 2 perc sem telt el, amikor a 6-os amur a part közelébe ért hulla fáradtan, a bot teljesen felörölte az erejét, amurhoz méltatlanul nem is küzdött, ahogy a merítővel felé közelítettem meg se  mozdult, megadta magát.

Black Spider 360 bojlis bot

A barátom minden kéteje eloszlott  a fárasztást követően, hiszen előzőleg azt mondta rá túl könnyű az a bot nem jó semmire. De a fárasztás alatt szépen dolgozott, felkeményedett, panírozta a halat, és bebizonyította, hogy egy belépő szintű botot is lehet használni halfogásra és nem kell szégyenkezni miatta.

Carp Star kukoricával fogott amur

Lassan besötétedett, amikor székünkben ülve a világ nagy dolgairól beszélgettünk a csodálatos, szikrázó éjszakai égbolt alatt. Az éjszaka neszeit a kapásjelző hangja törte meg, Csaba  a félsziget csúcsáról horgászott a másik, Golden Carp bojlis botjával. ezt a botot is teszt alá vontunk, még hallani fogtok róla. A hal elemi erővel futott, ütemesen húzta a zsinórt a dobról, mondtam is Csabának ebből csónakázás lesz, mert hal a tököst már körbe és keresztbe úszta, lámpával a tökösre világítva ez szépen látszott. Futás a csónakhoz, mire beszálltam, sajnos a hal letépte magát a horogról. A Horgász Online átal forgalmazott és fémjelzett 35-ös barna zsinór jól vizsgázott, jól bírta a megpróbáltatásokat, a kisebb tökszálakat simán elvágta a fárasztás közben. ez engem is meglepett.

Horgász Online Fluo Magic

Megmondom őszintén egy egyszerűbb módszert választok a zsinórt bemutatására, mivel ezt előtte Zsolt már megtette, és ennél jobban én sem tudnám a zsinórt bemutatni. Nekem nagy meglepetés volt, mert nem gondoltam, hogy ez ilyen jó zsinór. Tudom, hogy sokféle márka van, de a német minőséggel azért nem sokan tudnak vetekedni…

A zsinór bemutató videóhoz kattints erre a szövegre!

A következő alkalommal már egyedül mentem, mivel  Csabi akkor éppen nem ért rá. Még mindig tartott az ívás idő, így nem sok eredményt jósoltam magamnak,de hát otthon sem ülhetek állandóan.  A Carp Expert halas jellegű bojliját választottam, ezt 16-os valamint 20mm-es kiszerelésben. Valamint a Carp Academy fluo popup bojliját, 16mm-es rákos változatban. A behordást és etetést a régi jó öreg csónakommal oldottam meg, nem is tudom mi lenne nélküle velem.

Már napközben volt egy kapásom a fluo popup bojlival kikönnyített szerelékemen, egy termetes dévért szákolhattam meg a kapás után, elsőre olyan vehemenciával vitte el a csalit, hogy pontyra gondoltam, de arra még várnom kellett pár órát.

Valamikor éjfél után a kapásjelzőre ébredtem, majd kikászálódtam az ágyamból, és a botokhoz siettem. A hala sbojlit vitte el a jelentkező, nem is tétováztam hanem bevágtam neki. Egy rövid fárasztás után már a parton pihegett egy 4-es körüli ponty.  Örültem neki, hiszen azt mondták ívás időben nem lehet pontyot fogni, ne is próbálkozzak vele. Hát akkor itt az ellen példa..

ezt követően esemény mentesen telt a horgászat, pár könyvet elolvastam legalább közben. Azonban nem volt eredménytelen, ahogy hallottam csak én fogtam pontyot ez idő alatt. Lassan az ívásnak is vége lesz, és ezt követően remélem több szép fogást is meg tudok mutatni nektek.

A cikkben szereplő termékeket keressétek a www.horgaszonline.hu oldalon! A Carp Star termékekben egy olyan alternatívát kaptok kézhez, amivel nagyon jó eredményeket érhettek el! Én csak tudom hiszen kipróbáltam:)))