2017. November. 21.
  • Delicious
  • Digg
  • Linkedin
  • Hőség a tavon:A csodás nyár eljött ismét, és a horgász aki eddig dacolva az idő zordságával, most ismét kényelemben ücsörög a tóparton papucsban, és rövid nadrágban. Várja a nagy kapást csodás csalikkal, ...
  • ET és a Matuzsálem:Jakó László 2011-12-30 Nem mindennapi élmény az, amikor valaki hatalmas halat fog. Még az olyan dolgok is elhalványulnak mellette, ha több szép ponty, kisebb harcsa akad horogra. Sallai Attila és barátai ...
  • Sanyi az olaszok ellen: Murányi Antal 2011-12-09 Olaszország messze van, de a Pó folyó harcsái hatalmas vonzerővel bírnak, segítenek legyőzni a távolságot. Sándor nem egy gyakorlott harcsázó, de ami ennél fontosabb: lelkes horgász, aki mindent ...
  • Tisza-tó mindig jó:Ha már úgyis a környéken jártunk, nem maradhatott ki egy kis Tisza-tavi keszegezés. Az egyik mélyebb holtágat vettük célba matchbottal, ezúttal előetetés és minden előzetes felkészülés nélkül. Mondhatni ad hoc. Kora ...
  • Pár nap a Miháli tavon: Pár hete Tamás barátommal eldöntöttük, hogy augusztusban 3 napot eltöltünk a Miháldi tavon. A nagy nap augusztus 12.-e volt, ami hamar el is jött. Hajnalban már Tamás a garázsom előtt ...
Home » Horgász történetek » Pár nap a Miháli tavon

Az év utolsó túrája

Akkor még nem gondoltam, hogy ez lesz a 2010-es év utolsó túrája…Bíztam benne, hogy még lesz lehetőségem arra, hogy a bojlis tudásomat csiszolgassam, de nem így történt, hiszen azóta már többször esett a hó, és jelenleg is behavaztunk.
A szeptemberi túra után pár héttel már azon beszélgettünk, hogy el kellene mennünk a másik, kedvenc tavunkra, mert hát viszket az ember keze ugye. Az utolsó pillanatig húztam a dátum kijelölését, mivel nem volt egyszerű a dolgos hétköznapokba beilleszteni egy 5 napos kiruccanást. Könnyű annak, akinek nincs munkája és otthon ül egész nap a gépe előtt és agyalgat azon, hogy most mit is csináljon a sok szabadidejével!
De hál isten sikerült egy időpontot találni, ami mindenkinek megfelelt a csapatból. Előtte még egy feeder versenyen és egy pergető versenyen melegítettem a másik oldalról egy kamera mögül.

Az előrejelzések is azt mutatták, hogy jó időnk lesz, így a november 08-i hétre esett a választásunk. Szokásos köröket lefutva, 8-án reggel indultunk útnak felpakolva. Kint a tónál egy kis meglepetés ért bennünket, hiszen a befelé vezető utat munkagépekkel rendezés alá vették. Nem örültem neki, de talán ezzel a lépéssel még jobb lesz majd.

Miután beértünk a tó hátsó részéhez gyorsan kipakoltunk, majd a horgászhelyhez cuccoltunk. A nyári helytől balra, kb. 20 méterre foglaltam helyet, már a nyáron kiválasztottam ezt a helyet Csabival együtt, mint az új lehetőségek színterét. A régi hellyel sem volt gond, mint később kiderült, de ez a hely jobb eredményekkel kecsegtetett.

Amint kipakoltunk az eső is rázendített, nesze neked előrejelzés. Akkor még nem tudtam, hogy 3 napig ebben lesz részünk.
A sátor állítás volt a legfontosabb, hogy a felszerelés minél előbb biztonságba kerüljön. Összeraktam a markeres botot és az előttem lévő vízfeneket kezdtem vallatni.  Kb. 1,5 óra múlva már egy tiszta kép lebegett előttem, hogy hová is fogok dobni, etetni.
Közben Gabiék a tőlem kb. 20 méterre lévő helyett vették birtokba, Balázs barátom pedig jobbra a régi helyemen a sziget előtt foglalt helyet.

Friss csalikat vittem, aminek külön története van, hiszen a készítőjével, pár hét fülrágás után tudtam  megegyezni, mármint hogy nekem is készítsen. A végeredmény egy halas-rákos-robinredes bojli lett némi gyümölccsel, valamint külön vittem még Carp Expert 20mm-es mangó,ananász ízű gyári golyókat, melyeket 1 hónapja már dippben áztattam.

A házi golyók 12 mm-től 22-ig voltak méretezve, a készítője gondosságának példázva, minden helyzetre megoldást nyújtva ezzel.
Elő a dobócsővel és megkezdtem a bombázást a marker körül. Érdekes dolog ez a dobócsövezés, megmondom őszintén nem sokszor művelem, így van némi kívánni való a technikámban. Én amolyan elcseszett szőnyegbombázásnak tituláltam volna, főleg a halk röhögés miatt, ami a szomszédból kaptam azért a pár golyóért amit sikerült magam elé 200Km/h sebességgel levágnom. Próbáltam magyarázkodni, de senki sem akarta elhinni, hogy ezt mindenképpen így szerettem volna:)))))
Nos mikor túl voltam az etetésen, a botok és a szerelékek összeállítása következett. Általában előre elkészítettem amit használok, hogy a parton ne menjen vele az idő. Jó pár túrámon bevált szerelékem a következő volt, egy inline ólom leadcore-on, forgó és előke következett a 4-es FOX SSBP horoggal. A RIG-ben semmi extra, a hagyományos alap végszerelékről van szó.

Az egyik hajszál előkém 2 golyóra tervezett hosszúságban fityegett a horog mellett, ami később kiderült nem volt rossz választás. A botok a szokásos Royality Carp-ok 3,60-as hosszában valamint a hozzál passzoló Spro nyeletőfékes orsókból állt. Zsinórnak 30-as Berkley Big Game zsinórt használtam.
Kb. 70 méterre horgásztam, amit  a partról könnyedén meg lehetett dobni, erőlködés nélkül.
Miután felcsaliztam a marker-ig dobtam, majd egy alkoholos filccel bejelöltem a távolságot a zsinórokon, hogy éjjel is mindig ugyanoda menjenek a dobásaim.
Miután végeztem átmentem a fiúkhoz, hogy ott is körülnézzek, mivel foglalatoskodnak. András volt egyedüli közöttünk, aki kategorikusan kijelentette, hogy ő csak rablóhalra fog menni. A bojlis botjai végszerelékein már nem golyó hanem tirolifa és süllős horog fityegett. Éppen egy kishalat fűzött meg hosszában néhány süllő reményeben.
Gabi barát is éppen szerelt, majd a szokásos cucc belenézős kutatásnak álltam neki, sosem tudhatja az ember:))) SBS M1-et találtam a táskában, kicsit csodálkoztam hiszen Gabi híres volt mindig arról, hogy kerüli a gyári bojlikat. Ennek egy oka volt csak, hogy a golyók nem készültek el, így véleménye szerint ez lesz a nyerő csali.
Már jócskán benne jártunk a délutánban, amikor a süllős botokon egymás után is több kapás volt. De hal sosem volt a horog végén, csak a fagyasztott küszök bánták.

Pár kapás után és egy kis szerelék igazítással már meg volt a tettes, egy termetes sügér, ami seggig nyelte a küszt.
Olyan vehemenciával kapott, hogy még a nyeletőféket is megmozdította. Jól kezdődik-summáztam..
Hamar besötétedett és a fejlámpák is felkerültek. Csapat összevonás volt, és mindenki a tábortűznél gyűlt össze ahol beszélgettünk.
Olyan kilenc körül járhatott az idő, amikor egy halk csippanás után erőteljes, húzással jelentkezett az első halam. Nos némi futóbajnokság után megérkeztem a botomhoz, ahol már csak bevágni kellett.
Jó hal lesz Gabi! Közben már a többiek is odaértek. Ezt követően már csak pár perc telt el, és a halat a part közelébe kormányoztam. Gyönyörű sárgás bronzos haltest sejlett fel a lámpák fényében, még sosem láttam ilyen szín összeállítást.  A halam a Carp Expert mangós bojlijára érkezett, amit duplán húztam a hajszál előkére.
Szákolást követően irány a matracra és már el is készült az első fotónk.

Pár percig szólni sem tudtam, hiszen nem számítottam arra, hogy november 08-án én még valaha is halat fogok. Még élnek az emberben a régi beidegződések, hogy itt az ősz és már nem lehet halat fogni.

10 kiló gyönyör 2010. november 09-én

Nem bajlódtunk a mérlegeléssel, sem a további fotózással, hanem zsákba tettük a harcost, és irány a  tábortűz mellé vissza. Hangulatosan telt az este, köszönhetően a magunkkal hozott fagyállónak, és a tábortűznek köszönhetően. Mi lesz még itt, hangozott el a kérdés még az este folyamán többször.

Nos kb. 2 napos esős, szeles, sáros idő következett, annak ellenére, hogy a jósok nem ezt mondták. A sátor már kezdett átázni a két réteg közé szorul párától, és az eső is néha úgy esett, hogy azt hittük sosem lesz vége.
A 3, nap előestéjén elmentünk vételezni a boltba, ahol arra a megállapításra jutottunk, hogy ha törik ha szakad még maradunk 1 napot, hiszen javulást mutatott az előrejelzés.
Jó döntés volt, hiszen másnap reggel verőfényes napsütésre ébredtünk. A reggeli ébredés után egy szál pólóban süttettem magamat a sátor előtt.
Izgalmas napnak nézünk elébe én már csak tudom, hiszen egyre több ponty ugrás volt megfigyelhető a tó vizén.
Gabiék is egy komolyabb, mindent bele etetéssel készülődtek neki a napi horgászatnak, amit már előtte nap megalapoztak egy kiadós rakétázással.
A délelőtt nem is kellett sokáig várni a kapásig, amikor is Gabi egy 6,5 tövest terelt sikeresen a hínármezőből a szákjába. Gyors szájfertőtlenítés következett, majd a kötelező fotó és videó. Gyors csalizás és már mehetett is vissza a hal éltető elemébe.

A délután volt még egy kapásunk, egy 4,5 feles töves személyében. Saccoltuk, és fénykép sem készült róla, mert mire észbe kaptam már a srácok vissza is engedték.
Késő délután jártunk, arról beszélgettünk, hogy érdemes volt egy napot még kivárni, hiszen az időjárás változása meghozta a kapásokat. Ha haza megyünk, akkor lemaradunk mindenről.

De a java még hátra volt….

Már jócskán sötét volt, a pontos időre sem emlékszem, amikor Gabi botja elfüstölt szó szerint, a szék borogatásos, felkelős mutatvány után sikerrel akasztotta meg a halat, ami keményen védekezett.
Sötét is van, a víz is csal, így csak akkor szembesültünk, hogy mekkora töves érkezett, amikor a matracra tettük. A mérleg kereken 16 kilónál állt meg.

Hihetetlen mert még ekkora pontyot nem láttam a tavunkon, büszke is voltam rá!
Zsákba tettük éjszakára, hogy másnap normális fényviszonyok között tudjuk lefotózni és videózni ezt a kapitális halat.

A másnap már a pakolásé volt, egy délelőtt tartott míg a sátrat rendesen letisztítottam, és elcsomagoltam. A kifelé vezető utat tervezgettük, mert elég jól felázott a bevezető út, de a 4×4 talán nem fog bennünket cserbenhagyni. Én voltam a plusz ember, mert a sajátommal nem lehetett a tavat megközelíteni, úgyhogy le is mondtam a hazai fuvart.

Azon gondolkodtam, hogy ha 1 héttel előbb jövünk, amikor még jobb idő volt, több kapásunk is lehetett volna, de az adott helyzetben szerintem így is sikerült jól helytállni.

A túra támogatásért külön köszönet Bódi Zsoltnak, a Horgász Online Webáruház ügyvezető igazgatójának, aki áldozatos munkájával és a biztosított eszközökkel nagyban hozzájárult a túra sikeréhez.

A túráról készült összefoglaló videót a www.horgaszvideok.hu oldalon tekinthetitek meg.

Az első rész megtekintéséhez kattints erre a szövegre!

A második rész megtekintéséhez kattints erre a szövegre!