2017. July. 20.
  • Delicious
  • Digg
  • Linkedin
  • Hőség a tavon:A csodás nyár eljött ismét, és a horgász aki eddig dacolva az idő zordságával, most ismét kényelemben ücsörög a tóparton papucsban, és rövid nadrágban. Várja a nagy kapást csodás csalikkal, ...
  • ET és a Matuzsálem:Jakó László 2011-12-30 Nem mindennapi élmény az, amikor valaki hatalmas halat fog. Még az olyan dolgok is elhalványulnak mellette, ha több szép ponty, kisebb harcsa akad horogra. Sallai Attila és barátai ...
  • Sanyi az olaszok ellen: Murányi Antal 2011-12-09 Olaszország messze van, de a Pó folyó harcsái hatalmas vonzerővel bírnak, segítenek legyőzni a távolságot. Sándor nem egy gyakorlott harcsázó, de ami ennél fontosabb: lelkes horgász, aki mindent ...
  • Tisza-tó mindig jó:Ha már úgyis a környéken jártunk, nem maradhatott ki egy kis Tisza-tavi keszegezés. Az egyik mélyebb holtágat vettük célba matchbottal, ezúttal előetetés és minden előzetes felkészülés nélkül. Mondhatni ad hoc. Kora ...
  • Pár nap a Miháli tavon: Pár hete Tamás barátommal eldöntöttük, hogy augusztusban 3 napot eltöltünk a Miháldi tavon. A nagy nap augusztus 12.-e volt, ami hamar el is jött. Hajnalban már Tamás a garázsom előtt ...
Home » Horgász történetek » Pár nap a Miháli tavon

Wobbler vs. blinker

Sokan elgondolkoznak azon, mikor horgászni mennek, vajon melyik apró fahalacskára, vagy éppen melyik jókora körforgóra esik a halak választása aznap. Én mindig szoríttok helyet a kis Salmo wobblerek mellett a villantóknak is, mert van mikor ők bizonyulnak “finomabb falatoknak”.

A terelőlapátot is befestettem pirosra, így fogósabbnak bizonyult.

Az ekkorák is megrángatják rendesen!

Gyönyörű színek, a zöld igen közkedvelt volt.

Gondoltam fennebb megyek, hátha lesz komolyabb kapás is. Egy jó csendes részhez értem, és feltettem a kis 3 centis YD színű Hornetet. Erre idáig a nagyobb halak mentek rá, és azt gondoltam, most sem fog csalódást okozni. Első bevontatásnál, kb. félúton lehetett, mikor két nagy koppanást éreztem. A bot spicce meggörbült, és hirtelen megkönnyebbült. Tudtam, hogy ez nem akármilyen hal lehetett. Aznap nem is volt több kapásom, így kicsit csalódottan hazamentem.

Másnap megbeszéltük bátyámmal Lacival, hogy délután lenézünk a Küküllőre, hátha összejönne pár jobbacska hal. Alig telt el egy kevés idő miután megérkeztünk, és bátyám már domival a kezében álldogált a parton. Na ez igen, gondoltam magamban, és tovább mentünk. Nem kellett sok idő, újabb domi rángatta a kis Tinyt. Nekem még csak kapásom se volt, így odébb álltam. Újabb 10 percnyi dobálás, nekem egyelőre 0 siker, testvéremnek pedig újabb domi. Hát ez már sok! Visszatettem a Tinyt és beálltam egy jónak tűnő helyre, és első dobásra elkapta egy jó tenyeres. Következett a szokásos fénykép, és természetesen vissza a vízbe.

Végre megvan az első

És meg a második is aznap

Közben jut idő másra is, érdemes a halakon kívül másra is figyelni.

Az elmaradhatatlan fotó, bátyám és a domolykója

A fonottal szemben semmi esélye nem volt