2017. December. 11.
  • Delicious
  • Digg
  • Linkedin
  • Hőség a tavon:A csodás nyár eljött ismét, és a horgász aki eddig dacolva az idő zordságával, most ismét kényelemben ücsörög a tóparton papucsban, és rövid nadrágban. Várja a nagy kapást csodás csalikkal, ...
  • ET és a Matuzsálem:Jakó László 2011-12-30 Nem mindennapi élmény az, amikor valaki hatalmas halat fog. Még az olyan dolgok is elhalványulnak mellette, ha több szép ponty, kisebb harcsa akad horogra. Sallai Attila és barátai ...
  • Sanyi az olaszok ellen: Murányi Antal 2011-12-09 Olaszország messze van, de a Pó folyó harcsái hatalmas vonzerővel bírnak, segítenek legyőzni a távolságot. Sándor nem egy gyakorlott harcsázó, de ami ennél fontosabb: lelkes horgász, aki mindent ...
  • Tisza-tó mindig jó:Ha már úgyis a környéken jártunk, nem maradhatott ki egy kis Tisza-tavi keszegezés. Az egyik mélyebb holtágat vettük célba matchbottal, ezúttal előetetés és minden előzetes felkészülés nélkül. Mondhatni ad hoc. Kora ...
  • Pár nap a Miháli tavon: Pár hete Tamás barátommal eldöntöttük, hogy augusztusban 3 napot eltöltünk a Miháldi tavon. A nagy nap augusztus 12.-e volt, ami hamar el is jött. Hajnalban már Tamás a garázsom előtt ...
Home » Horgász történetek » Pár nap a Miháli tavon

Másfél év Norvégiában II.rész

Ezt az írást ajánlom Sanyi, Attila, Tomi, illetve Csucsu barátaimnak.

Első tengeri próbálkozás.

Egy hét szabi után ismét Norvégia felé vettük útunkat. Már ősz volt , de még szép idők voltak, ragyogó napsütésben utaztunk, majd a megérkezés után is gyönyörű idő várt ránk. Hétvégénként továbbra is a tavakon horgásztunk, ám egyszer valami oknál fogva, hétköznap hamarabb el tudtunk jönni a munkából, és szerencsére az előtte való napi horgászatból a csomagtartóban maradtak a horgászfelszerelések. Nem volt mit tenni mentünk horgászni, de most nem a tavakra, hanem az Oslo fjordra, a tengerpartra, tulajdonképpen majdnem Oslo közponjában. Kinéztünk egy jól megközelíthető helyet, melyet egy ígéretes kövezés védett a hullámoktól.

Kövezés a tengenél izgalmas terep..

A tenger vize kristálytiszta volt, őszintén szólva nem hittünk abban , hogy a városhoz ilyen közel foghatunk halat, de legalább horgászunk egyet, elütjük az időt. Szép napsütéses idő volt, pedig már néha esett a hó. Kipakoltuk az autóból a felszereléseket és nekiláttunk pergetni. A hely egyébként horgászok által látogatott volt, mert a sziklákba lukak voltak fúrva, amibe a botokat bele lehetett állítani a fenekezéshez. Hihetetlenül szép hely a Norvég tenger, aki külföldi horgásztúrára vágyik anak csak ajánlani tudom Norvégiát, ami egyébként messze nem olyan hideg mint itthon gondoljuk. A másfél év két tele alatt legtöbbször itthon hidegebb volt mint dél Norvégiában, hiszen oda áramlik a Golf áramlat, ami melegíti az időjárást, viszont az igaz, hogy ott hosszabb ideig tart a tél. Az alább található térképen megtalálható, hogy hol volt a kemping ahol laktunk illetve ez az első tengeri horgászatunk hol történt, ha valakit esetleg arra vet a sors, akkor ezek biztos kiindulópontok lehetnek.

Piros X a kemping ahol laktunk, kék X ahol először horgásztunk a tengeren

A fenti térképen látható, milyen sok víz van, csak Oslo közvetlen közelében. Ezentúl minden részben térképen fogom bejelölni a helyszíneket, hogy aki esetleg ara jár ki tudja próbálni a helyeket. Visszatérve a történethez elkeztünk pergetni, de nem nagy hittel, viszont nagy lelkesedéssel, közben arról beszéltünk milyen szép is a táj. Húsz percnyi pergetés után ránehezedett valami a horgomra, bevágtam ugyan, de nem akadt. Azt hittem kagylóba, vagy növénybe akadt meg a horog.

Ilyen tiszta víz várja a horgászt a Norvég tengerben…

A pergetést tovább follytattuk, kicsit nagyobb reménnyel, hiszen hátha mégiscsak valami hal volt a tettes. Tomi villantóval, Sanyi és én twisterrel szűrtük a vizet, Csucsu és Attila pedig váltottak minket mikor elfáradtunk, ők gyakoroltak dobni, hiszen ők előtte nem horgásztak ezek voltak az első szárnycsapásaik.

Fáradhatatlan kitartó pergetés a tengerparton….

Eltelt ismét egy félóra körülbelül mire ismét ugyanolyan ránehezedés a twisteremre. Azonnal határozozttan bevágtam mire az a valami elkezdett védekezni, és ekkor már tudtam, hogy nem kagyló, hanem halat akasztottam, Mindenki megörült a kapásnak es szabályos fárasztással kivettem a halat amit Csucsu szákolt meg. A méretéhez képest erősen védekezett, de végül a hálóban végezte.

Az ismeretlen áldozat…

Fogalmunk sem volt milyen halat fogtam. A egyik arra sétáló Norvég elmondta, hogy ez a Torsk nevű hal és nagyon finom, és arcán olyan ábrázat jelent meg, mintha már a menyben érezné a Torsk ízét. Csak azt nem tudtuk, hogy mi az a Torsk aminek kecskeszakálla van.

Én a Torsk-al, a többiek tovább pergettek…

Másnap tudtam meg a cégtulajdonosunktól, hogy a Torsk az az Atlanti Tőkehal amire érdemes horgászni, mert rengeteg van belőle, a tengerben.

Felvétel a kempingben az első tőkehallal,látni a háttérben, hogy néha már havazott

A héttérben látni, hogy itt ott megmaradt már a hó. Érdekes, hogy a tőkehal erősen védekezik a mélyben, és ahogy megközelíti a felszínt, kihányja az elfogyasztott ételt, valami oknál fogva és onnan kezdve lanyhul az ellenéllása a horgon, szerintem nagyon jó sporthal.

Hiába vallattuk a vizet aznap nem adott többet a tenger…

Azért nagy örömmel utaztunk vissza a kempingbe, mert megfogtuk első tengeri halunkat és ez azt jelentette, hogy van lehetőségünk egy teljesen új, eddig ismeretlen terepen próbálkozni, új horgászkalandokat keresni.

Az első tőkehal portré…

Ezután a nap után terveztünk még tengeri horgászatot, de az időjárás miatt ebben az évben, már nem jött össze, Viszont történt egy nagyszerű esemény, Csucsu aki mindig száraz maradt megfogta első halát, egy csukát, és ennek mindannyian szívből örültünk.

Csucsu élete első halával…

Sajnos véglegesen beköszöntött a tél ezér le kellet mondanunk egy időre a horgászatról , pedig nagyon kezdtünk belemelegedni. Szép élmények voltak ezek, pedig akkor még nem is sejtettük, hogy ez még csak a kezdet volt.

Véglegesen beköszöntött a tél, de majd jön a tavasz…