2017. August. 24.
  • Delicious
  • Digg
  • Linkedin
  • Hőség a tavon:A csodás nyár eljött ismét, és a horgász aki eddig dacolva az idő zordságával, most ismét kényelemben ücsörög a tóparton papucsban, és rövid nadrágban. Várja a nagy kapást csodás csalikkal, ...
  • ET és a Matuzsálem:Jakó László 2011-12-30 Nem mindennapi élmény az, amikor valaki hatalmas halat fog. Még az olyan dolgok is elhalványulnak mellette, ha több szép ponty, kisebb harcsa akad horogra. Sallai Attila és barátai ...
  • Sanyi az olaszok ellen: Murányi Antal 2011-12-09 Olaszország messze van, de a Pó folyó harcsái hatalmas vonzerővel bírnak, segítenek legyőzni a távolságot. Sándor nem egy gyakorlott harcsázó, de ami ennél fontosabb: lelkes horgász, aki mindent ...
  • Tisza-tó mindig jó:Ha már úgyis a környéken jártunk, nem maradhatott ki egy kis Tisza-tavi keszegezés. Az egyik mélyebb holtágat vettük célba matchbottal, ezúttal előetetés és minden előzetes felkészülés nélkül. Mondhatni ad hoc. Kora ...
  • Pár nap a Miháli tavon: Pár hete Tamás barátommal eldöntöttük, hogy augusztusban 3 napot eltöltünk a Miháldi tavon. A nagy nap augusztus 12.-e volt, ami hamar el is jött. Hajnalban már Tamás a garázsom előtt ...
Home » Horgász történetek » Pár nap a Miháli tavon

Másfél év Norvégiában III.rész.

Winterbro Felfedezése

Végre eljött a tavasz és újra horgászhattunk. Az őszi egyhalas siker után úgy gondoltuk, hogy meg kellene próbálni a tengert újra. Erre az is sarkalt bennünket, hogy Nesodtangenbe jártunk dolgozni ami egy félsziget az Oslo fjordban, tehát az Oslo fjord legvégénél haladtunk el autóval minden nap. Ott a fjord tulajdonképpem, már folyónyira zsugorodik össze. Nagyon tetszett a terep alig vártuk, hogy kipóbálhassuk.

A folyónyira szűkült fjord a 10-50 méteres mélységeivel igazi horgászparadicsom

Mikor eljött az első alkalmas hétvége, már mentünk is a kempingtől alig 18 km-re levő tengerszakaszra, mely egy Winterbro nevű helyhez volt közel ezért mi elneveztük Winterbro öbölnek. Autóval jól megközelíthető Oslo felől is, de a közeli kempingektől is. Az ár-apálytól ez egy olyan folyóra hasonlít ahol délelőtt balra folyik a víz, délután pedig jobbra.

Piros X a kemping kék X-ek a winterbroi legjobb horgászhelyek

Megérkezésünk után természetesen azonnal bevetettük készségeinket a szokásos csalikkal (Twiszter, Villantó, Pilker). Tudtuk, hogy sajnos túl hosszú ideig nem maradhattunk, mert aznap még Svédországba is át kellett ruccannunk bevásárolni. Ragyogó tavaszi idő volt, már annak is örültünk, hogy ilyen szép helyen kint lehetünk a szabadban, hát még annak, hogy Sanyinak kb a tizedik dobásra kapása volt.

Az első kapás

A húsz, harminc méteres vízből kemémyen meg kell dolgozni a fárasztásnál mire az ember felpumpálja ahalat. A csalikat mindig mélyen vezettük, mert a tőkehalak főleg az aljzaton táplálkoznak. Sanyi türelmesen fárasztott profi, kitartó horgász.

A mélyből türelmes fárasztással pumpálta sanyi a halat

Míg végül felkerült a felszínre

A felszín közelében a tőkehal már  kihányja a megevett ételt, de még akkor is van benne erő. A mélyben azonban rendkívül keményen tud küzdeni.

Megvan a zsákmány, egy szép tőkehal

Szép tőkehal volt az első zsákmány. Nagyon izgalmas volt ez mindjáunknak és nagyon örültünk, mert a szórakozáson kívül a vacsorára is gondolnunk kellet, márpedig a friss tőkehaltól, ami még nincs lefagyaszta nem sok finomabb étel van.

Sanyi a szép zsákmánnyal

Jelemző az Oslofjord ezen szakaszára, hogy a dagállyal úsznak a halak kifelé táplálkozni, és ilyenkor nagyon jó a fogás. Szerencsénkre mi az első alkalommal ilyen időszakot fogtunk ki, éppen ezért mire eltettem a fényképezőgépet, sanyi már akasztott is még egy halat.

Csak pár perc és újabb kapás, Tomi merít

Természetesen ez is keményen védekezett. Időbe telt mire Felpumpálta ebből a feneketlen mélységből. Tomi merített, és már a hálóban is volt a következő zsákmány, ami szintén Tőkehal volt. Hihetetlen mennyiségű hal van a Norvég vizekben.

A zsákmány twiszterre kapott

Én is lefényképeztem az egyik tőkehallal, pedig nekem a gyors események miatt nem nagyon volt időm horgászni, mert fényképezés, kapás, fárasztás, fényképezés…volt a dolgom. Nagyon élveztük a dolgot, tulajdonképpen beleszerettünk ebbe a horgásznhelybe már az első alkalommal.

Én az egyik hallal, háttérben a Winterbro öböl, az Oslofjord vége, a horgászparadicsom

Végül is alig több mint egy óra alatt három tőkehelet fogtunk a mi nagy reményekkel kecsegtetett a jövőre nézve. Ettől jobb kezdés nem is lehetett volna tavasszal. A Winterbro mindig megadta nekünk a halat. Soha nem fordult elő, hogy itt ne fogtunk volna legalább néhány halat. Akit esetleg arra visz a sors ajánlom ezt a helyet.

Portrék

Teríték

Remek évkezdet volt ez nekünk horgászati szempontból. Felfedeztünk egy jó helyet ahová bármikor visszatérhettünk a siker reményében, mely mindig jó fagásokkal kecsegtetett bennünket.