2017. October. 22.
  • Delicious
  • Digg
  • Linkedin
  • Hőség a tavon:A csodás nyár eljött ismét, és a horgász aki eddig dacolva az idő zordságával, most ismét kényelemben ücsörög a tóparton papucsban, és rövid nadrágban. Várja a nagy kapást csodás csalikkal, ...
  • ET és a Matuzsálem:Jakó László 2011-12-30 Nem mindennapi élmény az, amikor valaki hatalmas halat fog. Még az olyan dolgok is elhalványulnak mellette, ha több szép ponty, kisebb harcsa akad horogra. Sallai Attila és barátai ...
  • Sanyi az olaszok ellen: Murányi Antal 2011-12-09 Olaszország messze van, de a Pó folyó harcsái hatalmas vonzerővel bírnak, segítenek legyőzni a távolságot. Sándor nem egy gyakorlott harcsázó, de ami ennél fontosabb: lelkes horgász, aki mindent ...
  • Tisza-tó mindig jó:Ha már úgyis a környéken jártunk, nem maradhatott ki egy kis Tisza-tavi keszegezés. Az egyik mélyebb holtágat vettük célba matchbottal, ezúttal előetetés és minden előzetes felkészülés nélkül. Mondhatni ad hoc. Kora ...
  • Pár nap a Miháli tavon: Pár hete Tamás barátommal eldöntöttük, hogy augusztusban 3 napot eltöltünk a Miháldi tavon. A nagy nap augusztus 12.-e volt, ami hamar el is jött. Hajnalban már Tamás a garázsom előtt ...
Home » Horgász történetek » Pár nap a Miháli tavon

Másfél év Norvégiában I. rész.

Ezt az írást ajánlom Sanyi, Attila, Tomi, illetve Csucsu barátaimnak.

1. rész.

Bevezető és az első kalandok.

Néhány évvel ezelőtt kezdődött ez a történet, amikor is én marha, a hirtelen meggazdagodás reményében hagytam magam rábeszélni, hogy menjek Norvégiába dolgozni. Csodálatos családomtól elbúcsúzva, sok meleg ruhával felszerelkezve ültünk a buszra sógorommal, Attilával. Természetesen azért egy olcsó teleszkópos horgászbotot is vittem magammal a biztonság kedvéért. Erős másfél napos út végén, amiben benne volt egy hajóút is egy akkora hajóval amibe beállhatott egy vonat is, Göteborgi átszállással érkeztünk meg Osloba. Az út Németországon és Dánián illetve Svédország tengerparti részén át teljesen jellegtelen volt, azonban minél jobban közelítettünk Norvégiához annál szebb, vadregényesebb tájak következtek. Már az első út alkalmával rá kellett jöjjek, hogy a világ egyik legszebb országába vetett a sors, pedig jártam már néhány helyen életemben.

Norvégiába érve egyre szebb…

Az oslói buszpályaudvaron vártak ránk leendő munkatársaink és barátaink Sanyi, Tomi, és Csucsu, kikből, mint később kiderült remek horgásztárs lett. A pályaudvarról a campingbe hajtottunk egy régi 17 éves Volvo-val amely, a legkisebb parton sem bírt ötödikben kimenni. Megszemléltük a házat, amiben laknunk kellett és berendezkedtünk, szép környezetben volt Oslo mellett, mint később kiderült minimum tíz jobbnál- jobb tó volt a közelében, és a tenger horgászásra legalkalmasabb része is kb. 18 kilométerre volt. Ideális hely egy magamfajta elvetemült horgásznak.Megkezdődtek a szürke hétköznapok, megismerkedtünk a cégünk tulajdonosával, akit Bélának hívtak és a hatvanas évek végén disszidáltak Svédországba a szüleivel.Minden nap a tengerparton mentünk melóba nagyon szép tájakon keresztül, mire Oslóba értünk a kempingből minimum öt tó mellett haladtunk el. Már alig vártam, hogy kipróbáljam készségemet, amire az első hétvégén sor is került.

Csodálatos tavak partján vezetett utunk minden nap

A többieknek is volt kint horgászfelszerelésük, ezért együtt mentünk el egy közeli tóhoz horgászni. Szép napsütéses kora őszi nap volt, sosem felejtem el, hiszen ilyen szép környezetben még sosem horgásztam. Mivel a Norvégok tavakban nem nagyon horgásznak (amúgy is inkább a téli sportokat kedvelik, alig várják, hogy jöjjön a tél és síelhessenek) ezért a táj gyakorlatilag érintetlen volt. A Norvég tavak vize világos teaszínű és olyan tiszta, hogy méterekre lelátni benne. Nagyon tudnak vigyázni a környezetre, a vadkacsák méterekre úszkáltak tőlünk, ami itthon nem lenne lehetséges, mert gyorsan a fazékban végeznék.

Fenyő, páfrány, vízitök, környezetvédelem és rengeteg hal

Egész délután horgásztunk, de én nem fogtam semmit. A palotási tó mellett születtem, és mint köztudott Palotáson nem a pergetés a fő horgászmódszer. Norvégiában viszont nincsenek Pontyok, ezért pergetve horgásztunk, villantóval, mire a sógorom megjegyezte, hogy meg vagyunk mi őrülve, hülyék vagyunk, hogy egy pléhdarabbal akarunk halat fogni? Szerinte halat csakis véres marhahússal lehet fogni, ezt látta a tévében.

Terepszemlén sógorommal Attilával..

Millió szerencse, hogy Sanyi megakasztott egy kisebb csukát, és így nem érte nagyobb szégyen horgásztársadalmunkat.
Sógorom persze ezt véletlennek titulálta, egészen másnapig mikor is megfogtam első norvégiai halamat, egy bugyli csukát, nagyon örültem neki.
Akkor már kezdte ráérezni a pergetés remek ízére, ami azóta is az egyik kedvenc horgászmódszerem.

Tomi barátom…

Később Tomi fogott egy sügért és én nem akartam hinni a szememnek, itthon már rengeteg sügért fogtam, de ez hatalmas volt a maga 28 centijével és kb kilós súlyával. Azt hittem valami másfajta hal, de meg kellett állapítanom, hogy valóban sügér.

Sanyi barátom egy szép sügérrel..

Mivel mindannyian szerettük a halat enni is, nemcsak fogni, a zsákmányunkból remek lakomát csaptunk. A sügér isteni volt, hihetetlenül finom.

Csucsu barátom ( a nyúzómester) filézés közben…

Norvégia a világ egyik legdrágább országa ezért legtöbbször Svédországba jártunk át bevásárolni és mivel öten voltunk vettünk egy tizenhat literes fazekat, hogy ne kelljen minden nap főznünk. Ez a későbbiekben elég sok problémát okozott, mert legtöbbször babgulyás főtt a fazékban és tizenhat liter babgulyás nem vész el, legfeljebb elilan.

Csukák és sügerek, és én vegyesen

Jól összebarátkoztunk egymással, rendszeresen jártunk horgászni, ha szabadidőnk engedte. A tavak tulajdonosai sem szóltak érte, hogy oda járunk horgászni a tulajdonukat képező tavakra, nem érdekelte őket.

Egyik kedvenc helyem …

A Norvégok egyébként is rendkívül kedves nyugodt emberek, nincs is min idegeskedniük, hiszen nagyon jól élnek, köszönik szépen. Szép lassan eljött az első hazautazás, aminek nagyon örültem, hiszen nagyon vágytam már a családomhoz. Itthon vásároltunk egy másik autót és a továbbiakban ezzel jártunk Norvégiába.

Éjféltájban Norvégiában….

A következő részben leírom első tengeri horgászatunkat.
Addig is kellemes időtöltést.